Evrim karşıtı yaratılışçı iddialara cevaplar (Answers to creationist claims)

Temmuz 29, 2007

Evrim Teorisi Sitesi

Kategori: Genel, evrim, evrim teorisi — Da Vinci @ 10:05 am

Oldukça geniş bir grubun uzun bir süreden beri devam eden çalışmaları sonucu oluşan Evrim Teorisi sitesi yayıma başladı.

Evrim teorisiyle ilgili bilgi edinebileceğiniz ve aklınıza takılan soruları sorabileceğiniz bu site evrim bilimi hakkında en geniş Türkçe kaynak olarak bilimsel kaynaklara ulaşma imkanı olmayanları bilgilendirmeyi amaçlıyor.

Hepinizi bu siteye davet ediyorum: www.evrim-teorisi.org

6 Yorum »

  1. http://www.evrim-teorisiorganetcevap.org/

    Yorum yazan: Müslüman — Ağustos 17, 2007 @ 1:17 pm

  2. Benim anlamadıgım nokta,bu evrim yenilgisi,darwinizmin cokusu soylemlerı nerden gelmekde.yurtdısında okumus ve yasamıs bır ınsan olarak.batıda evrimin kabul edilirligi konusunda hhalk arasında suphe yok.bir onceki papa bile evrim konusunda inkar edilemeyecek olgular oldugunu soylemedimi.dunyanın sayılı unıversıteler her gun evrim uzerinde arastırmalar yokmu.
    peki bu cokus,son,yenilgi soylemlerı nerden geliyor.gerçekden turk genci bu kadar cahilmi,gercekden yurtdısında yazılan materyelleri takip etmiyorlarmı.dunyanın bir cok bilim akademesiinin yazdıgı evrim bildirisinden haberleri yokmu?

    Yorum yazan: altar — Ağustos 21, 2007 @ 2:16 pm

  3. İlk önce Müslümanın verdiği linkle ilgili birşey söyleyeyim. Sitenin adı ile içeriğinin uzaktan yakından ilgisi yok. Sitede http://www.evrim-teorisi.org‘da yazdılarımıza cevap olabilecek hiçbir şey yok. Topu topu 4 tane yazı var ve bu yazılar da HY’nin diğer yüzlerce sitesinde bulabileceğimiz yalan yanlış şeylerle dolu binlerce yazıdan farksız. Sitemizde HY’nın çarpıtmaları ve yanlışları açıkça gösteriliyor ve bunun dışında site Evrim Teorisi konusunda Türkçe içerikli en fazla bilgiye sahip site diye düşünüyoruz.

    altar bey,

    HY’nın söylediklerine inanmak isteyen o kadar çok kişi var ki bunlara inananlar işte onlar. Dogmatik bazı inançları olmayan, kafasını kullanabilen, araştırma yapan, okuduğu şeyi sorgulayabilen, temel bilimsel bilgi birikimine sahip herhangi biri bunlara inanmıyor zaten. Bunlara inanmak isteyenler inanıyor. Aslında bütün dünyada böyle sadece Türkiye’de değil. Amerika’da da bu tip adamlar bol bol var. Onlara da inanan çok fazla kişi var. Bu tip insanlara inanmak isteyenler oldukça bunlar da ortalıkta olacaktır ve gerçek dışı, uydurma, hayal ürünü safsataları dile getirmeye ve savunmaya devam edecekler.

    Yorum yazan: Da Vinci — Ağustos 21, 2007 @ 3:03 pm

  4. Aşağıda verdiğim sitedeki sorulara(yorumların içindeki) yanıt verirseniz sevinirim
    http://www.haber7.com/artikel.php?artikel_id=139271

    Ayrıca sitenize bir de arama bölümü koyarsanız mesela
    o sitedeki COELACANTH’ı açıklamışmısnız
    Arayıp bulmak kolay olur
    Teşekkürler

    Yorum yazan: Abdurbari Molla — Ağustos 26, 2007 @ 9:31 pm

  5. sayin yazar,

    benim bildigim kadariyla, turler arasi gecisi
    gosteren bircok ara form niteligindeki fosiller,
    ve bazen bunlarin bazilarinin gunumuzde bulunan canli halleri Evrim olayini curutmuyor, bilakis guclendiriyor olmali.

    cunki bildigim kadariyla, Evrim olmasi icin oncelikle bir ture ait populasyondan birkisim bireylerin bu populasyonu terkedip baska bir ortama gocetmis olmasi,
    ve orada karsilastiklari degisik ortam sartlarina gore Evrime maruz kalip –bunlarin ve soylarinin– degisim gecirmis olmasi sozkonusu olmali.

    fakat bu populasyonu hic terketmemis ve ayni doga sartlarinda yasamlarini devam ettirmis
    diger bireylerin ve soylarinin –ara form niteliginde olan yeni olusmus diger tum populasyonlar icin de gecerli bu prensip– aynen gunumuze ve gelecege kadar hic degismeden –ya da cok az degiserek–
    yasamaya devam edeceklerini zaten Evrim kurami soyluyor olmali yanilmiyorsam.

    bu konuyu ben mi tamamen yanlis algiliyorum, yoksa gercekten durum yukarida kisaca ozetlemeye calistigim gibi mi?

    bilgilendirirseniz sevinirim.

    Yorum yazan: murat — Ağustos 27, 2007 @ 12:53 am

  6. Abdurbari Molla,

    Bu konuda daha önce verdiğim bir cevabı buraya aynen aktarıyorum:

    Coelacanth bir tür ismi değildir. Coelacanth bir takım ismidir. Altında aile, cins ve tür vardır. Yani görece fazla ve yapısal olarak geniş bir canlı topluluğunu ifade eder. 360 milyon yıllık fosillerle günümüzde yaşayan Coelacanth ailesine ait balıklar aynı türe, cinse veya aileye ait değildir. Sadece aynı takımdadırlar yani Coelacanth’dırlar. 70 milyon yıllık fosillerle günümüzde yaşayan Coelacanth ailesine ait balıklar aynı türe ve cinse ait değildirler ama aynı ailededirler, Latimeriidae ailesine dahildirler. Ama aynı ailenin farklı cinsleridirler. Yani bugün yaşayan ve denizlerde bulunan Coelacanth ailesine ait balıkların 360 milyon ve 70 milyon yıl önce yaşayan Coelacanth ailesindeki balıklara göre farklılıkları vardır. 70 milyon yıl öncesine kadar yaşayan Macropoma cinsi Coelacanth’lar ile günümüzdeki Coelacanth’lar oldukça benzerdir ama bazı belirgin yapısal farklılıkları olduğu için farklı cinslerdir.

    Bu sebeplerle bunlara yaşayan fosil demek yanlış olur. Aynı takım veya ailede olabilirler ama aynı cins veya aynı tür değiller.

    Günümüzde bulunan Coelacanth’ların (Latimeria chalumnae ve Latimeria menadoensis türlerinin) fosil kayıtların yeri yoktur. Yani fosil olarak bulunmuş Latimeria cinsine ait canlı yoktur.

    Yorum yazan: Da Vinci — Eylül 3, 2007 @ 11:49 am

Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemeleri. URI'nin geri izlemesini yap.

Yorum yapın

WordPress.com' dan Bloglar.